Dlaczego izolujemy parkingi.
Dlaczego izolujemy parkingi Opublikowany:26.06.2020

Życie nieustannie przyspiesza, ruch ludzi i samochodów przybiera na sile. Przestrzeń życia ludzkiego zmniejsza się z dnia na dzień. Aby temu zapobiec inwestorzy realizują coraz częściej naziemne lub podziemne wielopoziomowe parkingi ulokowane w biurowcach, apartamentowcach lub galeriach handlowych.

Odgłosy setek silników samochodowych, a także wszelkie dźwięki pochodzące z urządzeń technicznych, generują hałas uciążliwy zarówno dla użytkowników parkingu, jak i najemców kondygnacji znajdujących się bezpośrednio ponad podziemnym parkingiem. Poziom hałasu w nieizolowanych pomieszczeniach przekracza również wszelkie dopuszczalne przepisami normy. Podziemne parkingi to również przestrzenie nieogrzewane, które trzeba skutecznie oddzielić pod względem termicznym od pomieszczeń położonych na wyższych, ogrzewanych kondygnacjach.

Jak inwestorzy radzą sobie z problemem izolacji termicznej stropów nad garażami podziemnymi – i równie ważnym aspektem ich izolacji akustycznej?

Obie te kwestie – izolacji termicznej i akustycznej, najlepiej zrobić już na etapie projektowania budynku, gdyż wymagają specjalnych i wytrzymałych materiałów budowlanych. Dotyczy to także styropianu. Izolacja musi być zatem zrobiona z przeznaczonego pod duże obciążenia styropianu podkładowego. Co ciekawe, te same właściwości materiału izolacyjnego sprawdzą się i „na dole“, i „na górze“. Styropiany podkładowe są zatem stosowane do termoizolacji zarówno podłóg, jak i dachów.

Tego rodzaju materiał izolacyjny może przenieść ogromne obciążenie użytkowe dochodzące nawet do 4,5 ton na metr kwadratowy. Kluczowy jest tutaj taki parametr jak wytrzymałość na ściskanie. Jest on mierzony w kPa. Im większa jest ta wartość, tym większy ciężar przeniesie styropian.

Produkty z linii Megastyro sprawdziły się m.in. przy izolacji termicznej i akustycznej hal przemysłowych, centrów handlowych, budynków użyteczności publicznej. Polecamy je zatem jako materiał do izolacji termicznej i akustycznej przy budowie parkingów wielopostojowych.